Księgowość online

Jeden z banków działających na terenie naszego kraju zamierza udostępnić usługi księgowe za pomocą Internetu. Mowa tutaj o firmie mBank, która w ten sposób pragnie przyciągnąć potencjalnych klientów oraz zapewne podnieść poziom atrakcyjności swoich usług. Przedsiębiorcy posiadający konto we wspomnianym banku będą mogli nie tylko wystawiać faktury bezpośrednio za pomocą bankowości internetowej, ale również dodawać dokumenty z kosztami, obliczać podatki oraz kontaktować się z księgowym.

ksiegowosc

Cały system księgowości został stworzony w taki sposób, aby był zintegrowany z bankowością internetową, co pozwoli na dostęp do tych danych po zalogowaniu na swoje konto. Najpierw należy złożyć odpowiedni wniosek, dzięki któremu otrzymamy możliwość korzystania z modułu księgowego. Będzie on zawierał wszystkie najpotrzebniejsze funkcje, z których najważniejszą będzie oczywiście program do zarządzania fakturami. Bardzo szybko będziemy mogli wygenerować nową fakturę i wydrukować, bądź zapisać w wybranym formacie na dysku naszego komputera. Warto dodać, że taki wspomniana aplikacja do faktur jest bezpłatna, więc nie ma tutaj konieczności ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Trzeba przyznać, że jest to całkiem dobre rozwiązanie, a takie przechowywanie dokumentów płatności na koncie zintegrowanym z naszymi funduszami, może bardzo ułatwić i usprawnić pracę. Nowe narzędzie mBanku umożliwi również dodanie faktur kosztowych, które można wprowadzić ręcznie lub za pomocą wgrania skanu fizycznego dokumentu płatności. System posiada również szereg dodatkowych funkcji, z których przydatny może być chociażby terminarz zawierający listę zadań do wykonania. Bank zapewnił również swoich klientów, że analiza faktur pozwoli na prognozowanie płynności finansowej dla danego przedsiębiorcy.

Dobrze wiemy, że na tym świecie nie ma nic za darmo. Nowa usługa mBanku ma zostać udostępniona w trzech wariantach, z których każdy będzie posiadać inną cenę. Plusem jest fakt, że pakiet podstawowy będzie bezpłatny, lecz zaoferuje nam jedynie możliwość dodawania i wystawiania faktur, generowania deklaracji oraz wyliczania podatków. Za dodatkową opłatą w wysokości 50 złotych miesięcznie, księgowa pod koniec każdego miesiąca sprawdzi poprawność prowadzonej dokumentacji oraz wskaże rzeczy do poprawki. Pakiet Premium ma kosztować 300 złotych miesięcznie, za które klient otrzyma kompleksową obsługę na najwyższym poziomie.

mBank zrobił bardzo dobry krok w stronę przedsiębiorców, którzy niejednokrotnie muszą parać się z masą papierkowej roboty. Archiwizacja dokumentów księgowych w takiej aplikacji może być bardzo wygodna oraz stwarzać konkurencję dla osób prowadzących działalność księgową. Można prognozować, że jeżeli usługa sprawdzi się w rzeczywistości, to klienci mBanku chętnie dopłacą kilka złotych za integrację finansów firmowych w jednym miejscu. W kwestii przechowywania dokumentacji, bank wydaje się całkiem bezpiecznym miejscem, czyż nie?

Na górę